10. mai 2013

RÅ bit

Ja det er jo fredag, og kanskje ikke den rette dagen å snakke om sunnhet på, men jeg gjør det likevel! :) Det var jo trossalt en fridag i går...
Og grunnen er så enkel; jeg har vært småsyk i flere måneder og energien har vært på bunn, så nå vil jeg gi viktig påfyll til immunforsvaret.
Derfor starter jeg min egen personlige miniutfordring - hvor du er hjertelig velkommen til å delta! Jo flere jo bedre, og morsommere!
Min miniutfordring går ut på å spise EN RÅ grønnsaksBIT hver dag i 30 dager!
Enkelt og greit.
Det virker kanskje banalt, men jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke spiser nok rå grønnsaker. Jeg er en reser på frukt og varme grønnsaker, spiser lite usunt og sukker generelt, men det er sjelden en rå grønnsak lurer seg inn i kosten min i løpet av dagen.
Ideen er derfor at dette skal bli en ny god vane etter 30 dager.


Regler:
Biten skal være på størrelse med en gulrot, og den må være rå (ikke varmebehandlet)
Gulrøtter, selleri ol. skal ikke skrelles, bare vaskes godt. Ellers er det helt opp til deg hva du vil spise. Men det må være en grønnsak, og den må være RÅ. Om du spiser grandiosa og sjokolade resten av dagen, så får du hvert fall i deg en grønnsak også :)
Legger ut denne challengen på Instagram.
Merk bildene dine med #rerawbite, #reinterior og @frokenfix

Kanskje vi klarer å holde oss unna flere unødvendige snottrunder resten av året!

Riktig god helg til deg fra meg :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar